Om du inte vet vilka marknadsföringsinsatser som går bra och vilka som går dåligt! Kontakta oss på Eurovator!

Öka antal leads till säljavdelningen via mobilannonsering på Google med telefonlänk

2013-09-28 | Andreas Myrin-Wallenberg | Google Adwords | Etiketter: , , | Kommentera
Google Adwords Click to call

Google Adwords Click to call

Google har beställt en undersökning som berättar att 70 procent av mobilsökarna ringer via telefonnummer i betalt eller organiskt sökresultat.

Mobilens roll i köpprocessen blir allt viktigare. Klickbara telefonnummer i sökresultat driver telefonsamtal i stor utsträckning.

Google Adwords driver idag 40 miljoner telefonsamtal i månaden, skriver Google.
Hela 70 procent av mobilsökarna ringer upp företag via klickbara telefonlänkar i sökannonser eller i det organiska resultatet, enligt en undersökning från Ipsos Research som Google beställt.

Tre av fyra samtal som är resultatet av mobila sökannonser pågår längre än 30 sekunder. Det betyder att en stor del av telefonsamtalen från sökannonser handlar om transaktioner och inte bara snabba informationssamtal.

Läs mer: adwords.blogspot.se

Författare Andreas Myrin-Wallenberg

Jag har hela mitt liv älskat försäljning och marknadsföring. Utmaningen att varje dag överträffa både mina kollegors och kundernas förväntningar. Att använda mina erfarenheter, kunskaper och min entusiasm för att göra mitt bästa.
Jag har en stark tro på att du som människa måste vara ödmjuk och inte tro att du är fullärd inom något område. Har du ödmjukhet och en vilja att förbättra dig kommer du att utvecklas och skön energi kommer att uppstå med människor du delar färdigheter och erfarenheter med.